Elokuu lähestyy loppuaan ja meikäläisen päivät Suomessa käy vähiin. Yritin olla melkein koko kesän ajattelematta lähtöä, koska pyrin välttelemään suuria ennakko-odotuksia, mutta ehkä tässä vaiheessa asiaa kannattaa jo vähitellen alkaa ajatella :D
Heinäkuu meni pitkälti lomaillessa, enkä nyt elokuussakaan ole tehnyt mitään kovinkaan ihmeellistä. Kävin Norjassa ja muuten olen nähnyt kavereita - jotka lähtevät kaikki vähän eri suuntiin - ja yrittänyt siivota huonettani siihen kuntoon, että sen kehtaa taakseen jättää (siinä on pitkä ja raskas urakka, tavaraa on liikaa ja säilytystilaa liian vähän, eikä kieltämättä allekirjoittaneen motivaatio siivoamiseen ole koskaan ollut korkein mahdollinen).
![]() |
| Norja on ihana! |
Tulevana viikonloppuna on edessä suvun yhteiset juhlat, joissa juhlitaan mennyttä kesää, useamman lähekkäin syntyneen syntymäpäiviä ja monen serkun läksiäisiä. Mun lisäksi kaksi on lähdössä ulkomaille ja ihan täällä kotimaassakin pysyttelevä serkkuparvi hajoaa taas eri kaupunkeihin.
Lähtöön on vähän reilut kaksi viikkoa. Jännitystä vähentää vähän se, että tiedän jo kaksi Lontoon alueelle tulevaa au pairia. Facebookissa on myös monia ryhmiä au paireille, joten ehkä tällainen hölmöläinenkin löytää sieltä kavereita vapaapäiville.
Jännitystä puolestaan lisää se, että en ole ollut hirveästi yhteyksissä tuleviin työnantajiini (välikommentti: pieni kriisi jo siinä, etten oikein tiedä miten kutsuisin heitä esim. tässä blogissa. Monet au pairit puhuvat host-perheestä, mutta itse en mielelläni käyttäisi kyseistä termiä... Mutta no, saa nähdä), eli en tiedä heistä hirveästi. En esimerkiksi ole täysin varma työajoistani, työtehtävistäni tai tiedä heidän osoitettaan. Mutta ei huoleen varmaan ole syytä, kyllä asiat selviävät ajallaan.
Ehdoton tän kesän hittibiisi - ainakin mulle!
ps. Kirjoitin ekaan merkintään siitä, että pyrin pitämään tämän blogin ajan tasalla, mutta aion aloittaa vakituisemman päivittämisen vasta Lontooseen päästyäni. Eli tämä aluksi epätasaisen harvana pysynyt päivitysväli on jo etukäteen harkittu :D.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti